NZOZ Gall-Med realizuje bezpłatnie świadczenia zdrowotne w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej na podstawie umowy zawartej z Małopolskim Oddziałem Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia. Świadczenia w POZ udzielane są osobom, które dokonały wyboru lekarza / pielęgniarki / położnej i realizowane są: od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Nowe zasady korzystania z porad lekarskich​

Od 16 marca zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Kiedy skorzystasz z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady?

LEKARZE INTERNIŚCI

ABY SKORZYSTAĆ Z PORADY LEKARZA INTERNISTY NALEŻY NAJPIERW ZAPISAĆ SIĘ NA WIZYTĘ. PACJENT MA MOŻLIWOŚĆ ZAPISANIA SIĘ NA BIEŻĄCY DZIEŃ LUB Z WYPRZEDZENIEM. REJESTRACJA ODBYWA SIĘ CODZIENNIE OD PON. DO PT. OD GODZINY 7:00 RANO.


W naszej placówce rejestrować się można osobiście lub telefonicznie pod nr: 12 294-70-11 lub 12 662-31-66. Wizyta zostaje umówiona na konkretną godzinę. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć długiego oczekiwania pod gabinetem lekarskim, jak i minimalizuje możliwość rozprzestrzeniania się infekcji.

Pomimo ograniczonej ilości pacjentów przyjmowanych w danym dniu przez lekarza, wszystkie osoby zgłaszające się z nagłym zachorowaniem lub zaostrzeniem choroby przewlekłej zostają przyjęci. Pacjenci wysoko gorączkujący, z ostrymi zespołami bólowymi oraz kobiety w widocznej zaawansowanej ciąży, a także inwalidzi wojenni, zasłużeni honorowi dawcy krwi i służba zdrowia przyjmowani są poza kolejnością.

Dla pacjentów obłożnie chorych, którzy nie są w stanie zgłosić się do poradni, istnieje możliwość zamówienia wizyty domowej lekarza lub pielęgniarki środowiskowej.

Taką wizytę należy wcześniej uzgodnić z lekarzem, gdyż świadczenia te odbywają się po zakończeniu pracy lekarza w gabinecie.

Kiedy bezpośrednia wizyta

Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Kiedy teleporada

Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jakie obowiązki informacyjne ma placówka lecznicza

Placówka lecznicza podstawowej opieki zdrowotnej ma obowiązek informować o warunkach udzielania teleporad. Musi to robić:

  • w miejscu leczenia
  • na stronie internetowej
  • telefonicznie na Twoją prośbę.

Informacja powinna zawierać następujące dane:

  • listę świadczeń, które są udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej wizyty
  • system, przez który lekarze udzielają teleporad
  • sposób ustalenia terminu teleporady
  • sposób nawiązania kontaktu przez placówkę POZ z pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia
  • sposób postępowania, gdy teleporada jest anulowana, bo pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówka musi podjąć co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut)
  • możliwość skorzystania ze stacjonarnej wizyty, gdy jest ona niezbędna
  • instrukcje o:
    • sposobie realizacji e-recepty
    • sposobie realizacji e-skierowania
    • sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
    • sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych
    • możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta.
Termin realizowania teleporady

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Jak przebiega teleporada
  1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
  2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.

PIELĘGNIARKI:

Gabinet Zabiegowy mieści się na drugim piętrze i jest czynny od pon. do pt. w godz. od 8:00 do 18:00. W godzinach pracy gabinetu zabiegowego na podstawie zlecenia od lekarza wykonywane są codziennie badania EKG i iniekcje.

Gabinety Lekarskie

Zapraszamy do rejestracji w poradniach lekarza rodzinnego, które ulokowane są na terenie Krakowa. Wieloletnie doświadczenie kadry lekarskiej pomaga nam dbać o zdrowie każdego pacjenta.

PEDIATRZY

NZOZ GALL-MED świadczy opiekę pediatryczną codziennie od pon. do pt. w godz. od 8:00 do 18:00.
Gabinety pediatryczne znajdują się na półpiętrze i posiadają oddzielny gabinet dla dzieci chorych i osobny dla dzieci zdrowych. Nasza poradnia dziecięca zapewnia dzieciom fachową opiekę pediatryczną i pielęgniarską oraz miłą i przyjazną atmosferę, tworzoną zarówno przez personel jak i kolorowe wnętrza z motywami bajkowymi na ścianach i kącikami zabaw.

W poradni pediatrycznej dla dzieci zdrowych wykonywane są szczepienia obowiązkowe i zalecane w obowiązującym Kalendarzu Szczepień. Przeprowadzane są patronaże i bilanse zdrowia oraz porady dotyczące profilaktyki zdrowotnej u dzieci. Na wizytę w tej poradni można się umówić pod numerem tel. 12 294-70-11 lub 12 314-01-19.

W poradni pediatrycznej dla dzieci chorych lekarze przyjmują pacjentów zgłaszających się w razie wystąpienia zachorowania, infekcji i każdego innego pogorszenia stanu zdrowia PO WCZEŚNIEJSZEJ REJESTRACJI.

NASZE PLACÓWKI

Kronikarza Galla 25,
30-053 Kraków,

Kontakt: tel. 122947011

Rejestracja

Godziny otwarcia: od 8:00 do 18:00.

Generała Augusta Fieldorfa-Nila 14,
31-106 Kraków,

Kontakt: tel. 126235933

Rejestracja

Godziny otwarcia: od 8:00 do 13:00.

GALL-MED, NZOZ GALL-MED, gall-med.com.pl, Kronikarza Galla 25, 30-053 Kraków, Gen. A. Fieldorfa-Nila 14, 31-106 Kraków, NIP: 6772152598